Holdbeskrivelser

X-FIT
Vores X-FIT timer indeholder en daglig WOD (Workout of the Day) og er for alle uanset niveau. Her er både plads til begynderen og den mere erfarne crossfitter, idet vi altid tilbyder en øvet og begynder udgave af dagens WOD. En ting er dog sikkert, du bliver udfordret og får sved på panden!
Der er på alle X-FIT timer tilknyttet en dygtig instruktør, som guider dig godt og sikkert igennem træningen.

METCON
Vores METCON time er en cirkel-/intervaltrænings time inspireret af CrossFit. Vil du være med på et hold, hvor du kan slå hjernen fra og bare give den fuld gas, så er det her holdet for dig.
Typisk køres der 3-5 runder, hvor man bevæger sig gennem 5-8 stationer. Tiden og pauserne kan variere fra gang til gang.
Træningen er på et niveau, som er tilgængeligt for alle, vi bruger derfor også holdet som vores Introhold.

Mobilitet
Vores Mobilitets time består af en række yoga inspireret dynamiske og statiske stræk, som skal hjælpe dig med at forbedre din smidighed, koordination og generelle kropsholdning. Træningen bruges ofte, men ikke nødvendigvis som et supplement til Crossfit.

Vægtløftning
Vægtløftning er en stor del af CrossFit. Med vores vægtløftningshold vil vi prøve at lære vores viden om denne fantastiske sport fra os. Vi kommer på timerne til at beskæftige os med løftene Snatch (Træk), Clean (Vend) og Jerk (Stød), samt en masse hjælpeøvelser i form af Deadlift, Squats og Press.

Da vægtløftning kan være rimelig svært, forventer vi at man har styr på de mest basale vægtstangs øvelser inden man melder sig på holdet. Hvis man er i tvivl om disse så spørg en af instruktørerne i centeret.

STRONG
Vores STRONG time er for dig, som nyder at løfte lidt med vægte og prøve kræfter med lidt alternative øvelser, såsom Dækflip, Farmerwalk, Yoke Carry, Slædesprints, m.m. Vi kommer i timerne til at beskæftige os med de 4 store løft ”Squat”, ”Bænkpress”, ”Dødløft” og ”Skulder Press” i diverse variationer – og med forskellige og udfordrende redskaber, som Fatbars, KB’s, OL-stænger osv.
Timen vil desuden indeholde et element af pulstræning til at supplere den tunge og anderledes type træning, og af samme grund undervises holdet af to kompetente instruktører, som vil guide dig godt og sikkert igennem STRONG-timen.

POWERLIFTING:
På dette hold vil fokus være på øvelserne ”de tre store”- BACKSQUAT, BÆNKPRES og DØDLØFT. Der vil blive fokuseret meget på teknik i øvelserne – for med den rette teknik har du også mulighed for at blive rigtig stærk til øvelsen.
I disse timer vil der være et øget fokus på blandt andet stangens placering, stangens bane og opspænd. Alt dette for, at du får absolut mest muligt ud af dine løft.
Timerne bygges op således, at der vil være en del med teknisk undervisning med løft i en af de tre øvelser, herefter en del med støtteøvelser i form af cirkeltræning.
Undervisningen foretages af en yderst kompetent instruktør, som med den nødvendige -og ikke mindst rigtige erfaring- guider dig sikkert igennem timen.

LØBEHOLD
Løbehold Crossgym har til formål at give dig som medlem indblik i, hvad løb kan og gør.Det er aldrig uendeligt lange ture, men en kombination af kortere ture (mellem 4-7 km) og intervalløb. Det tilstræbes, at der veksles ligeligt mellem delene, ligesom at det tilstræbes, at du også kan deltage på efterfølgende holdtræninger.
Alle kan deltage, hvis der dukker både øvede og uøvede løbere op på holdet, tages der højde for dette, ingen vil mod egen vilje komme til at stå alene.
Hvorfor Løb..?
Løb er nemt, bekvemt, effektivt og sundt.
Man kan løbe alle steder, der kræves ikke det store udstyr, alle muskelgrupper aktiveres, knoglerne bliver stærkere og det er effektiv kredsløbstræning. Løb er en af de mest energikrævende aktiviteter, de store muskelgrupper er i fokus og derfor effektiv kalorieforbrænding.
At løbe KAN være svært at motivere sig selv til, derfor dette hold, så du i hvert fald ikke er alene om at skulle ud i moder natur.
Alt i alt prøver vi at åbne døren til løbets fantastiske muligheder for at få den mest alsidige crossfit-udøver ud af dig som medlem…

Open Gym
Når der ikke er “andet på programmet” er der Open Gym. Du kan her supplere din holdtræning med styrke, kondition eller smidighed, eller træne efter dit eget program evt. vægtløftning. En ting er sikkert; du er altid velkommen og der er altid en instruktør i nærheden, hvis du får brug for hjælp.